Контакт-центр (0512) 777-104
 
Контакт-центр (0512) 777-104

Новини

03.07.2019 / 16:26

«Миколаївгаз» провів Круглий стіл з питання технічного обслуговування внутрішньобудинкових газових мереж

02 липня у Миколаєві відбувся круглий стіл з питання технічного обслуговування внутрішньобудинкових мереж газопостачання. Якими є вимоги законодавства, хто є відповідальним за стан мереж та як забезпечити їх надійність? Про це йшлося у гарячій дискусії.
Круглий стіл на тему "Технічне обслуговування внутрішньобудинкових газових мереж" Круглий стіл на тему "Технічне обслуговування внутрішньобудинкових газових мереж" ФОТО: АТ "Миколаївгаз"

Ініціатором зустрічі виступило АТ «Миколаївгаз». Тема обговорювалась за участі представників місцевої влади – заступника начальника Управління ЖКГ - Олександра Іванова, завідувача сектору НКРЕКП у Миколаївській області Ірини Коби, начальника відділу нагляду на виробництві і на об’єктах підвищеної небезпеки Управління Держпраці у Миколаївській області Сергія Джігімона. Були присутні представники ОСББ та комунальних керуючих компаній, а також запрошені гості, газові експерти з інших областей України - директор з капітального будівництва АТ «Дніпропетровськгаз» Оксана Чорноморченко та експерт газової галузі, який брав участь у розробці нового ДБН «Газопостачання», Павло Кішкар. АТ «Миколаївгаз» представляли в.о. директора технічного Сергій Мовчан і директор з капітального будівництва Сергій Коваленко.

Особливим гостем круглого столу був Олексій Кучеренко – український політичний діяч, голова Спілки власників житла України.

Кожна зі сторін мала можливість озвучити свої позиції та аргументи, запропонувати шляхи вирішення проблеми.

Раніше фахівці АТ «Миколаївгаз» вже розповідали, що у зв’язку зі змінами в законодавстві, зокрема, з прийняттям Закону України «Про житлово-комунальні послуги», послуга з технічного обслуговування внутрішньобудинкових газових мереж стала ринковою. І відтепер, згідно чинного законодавства, за стан газової системи будинків відповідають їх власники або балансоутримувачі. Вони самостійно можуть обрати собі підприємство, яке буде здійснювати обслуговування газових приладів та елементів системи газопостачання будинку, і для цього мають підписати відповідний договір. Тож ця тема набула свого розвитку і стала приводом для проведення Круглого столу.

Для того, щоб встановити чітку межу між газовими трубами, які належать мешканцям будинку, і мережами, які обслуговує газорозподільна компанія, власникам, управителям та керуючим будинками необхідно обов’язково підписати з АТ «Миколаївгаз» акти розмежування зон балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, адже це є прямою вимогою законодавства. А от договір на технічне обслуговування вони вже мають право підписати з будь-якою організацією, яка має відповідний дозвіл та ліцензію на виконання таких робіт.

Нажаль, механізм реалізації усіх вимог прописаний законодавством не чітко, містить ряд колізій і тим самим створює поле для суперечок та різного бачення ситуації.

Представники ОСББ та управителі будинків наполягають на відсутності у них повноважень для підписання актів розмежування, а також договорів на обслуговування мереж. Крім того, вони не бажають брати на себе відповідальність за внутрішньобудинкові мережі, вказуючи на те, що ці мережі не знаходяться у них на балансі, й відповідних документів про це вони не мають.

Варто зауважити, що на балансі оператора ГРМ ці мережі також ніколи не були. З незрозумілих причин в актах передачі багатоквартирних житлових будинків ОСББ та управителям від місцевих рад та ЖЕКів газові мережі часто відсутні. Під час круглого столу дійшли висновку, що для вирішення цієї проблеми мають активізуватися органи місцевої влади.

Представники газової компанії пропонують певні механізми виходу із ситуації, але управителі скористатися ними поки не поспішають. Час спливає, опалювальний період наближається, а обслуговування мереж своїх будинків власники відкладають на невизначений термін.

Не зважаючи на це, в деяких регіонах України вже є позитивний досвід укладання таких договорів. Спеціально для обміну досвідом АТ «Миколаївгаз» запросило до участі в обговоренні колегу з «Дніпропетровськгазу». Якщо на Миколаївщині цей процес тільки розпочинається, то в Дніпропетровській області вже укладено 10% договорів. Поступово власники та співвласники будинків знаходять можливість, укладають договори і забезпечують обслуговування мереж. Про те, як це відбувається і розповіла  Оксана Чорноморченко.

Сергій Джігімон, в свою чергу, акцентував увагу на тому, що відсутність регулярного технічного обслуговування внутрішньобудинкових мереж призводить до погіршення їх стану, втрати надійності та безпечності. А за таких умов, відповідно до Правил безпеки систем газопостачання, розподіл природного газу на об’єкт має бути припинений.

Ірина Коба навела кілька цитат з Кодексу ГРМ й акцентувала увагу присутніх на тому, що, уважно прочитавши цей документ, можна знайти відповіді на багато суперечливих питань.

Газовий експерт Павло Кішкар зазначив, що однією з ключових проблем, яка має бути першочергово вирішена – це визначення зон відповідальності за газові мережі. Раніше, коли будинок здавався в експлуатацію, у виконавчій документації чітко вказувалось, де пролягає межа внутрішньобудинкових мереж – це вимикаючий пристрій на газопроводі. Зараз у Законі про ЖКГ це дуже нечітко написано. В цьому і проблема. Тому, щоб розібратись, де чиї мережі, необхідно підняти в архівах міста проектну та виконавчу документацію і знайти ті плани й документи, де від початку це було зазначено.

Підводячи підсумки, Олексій Кучеренко зазначив, що для вирішення проблеми треба, по-перше, чітко з’ясувати, кому належать газові мережі будинків, піднявши проектну, виконавчу та експлуатаційну документацію в архівах міста. По-друге, мати чітко розроблений договір, в якому буде детально розписано, хто, з якою періодичністю, в якому обсязі, за яку вартість буде проводити технічне обслуговування внутрішньобудинкових газових мереж. Він наголосив, що зняти всі питання та розставити крапки над «і» можна тільки за умови, якщо влада на державному рівні доопрацює недосконале законодавство і врегулює суперечливі моменти. А він зі свого боку намагатиметься усіляко цьому сприяти.

«У житлово-комунально-енергетичній сфері (зокрема, що стосується Закону «Про житлово-комунальні послуги») зараз виникає безліч питань у зв’язку з тим, що нове законодавство або не працює, або працює не так, як передбачалося. І я збираюся найближчим часом присвятити свій час, щоб допомогти врегулювати ці проблеми, які створив законодавець в останні роки. Зараз, нажаль, це повноцінно не працює. І треба змінювати законодавство», - відмітив Олексій Кучеренко.

А поки задля безпеки кожної сім’ї та кожного будинку, сторони мають знаходити компроміс і йти на взаємні поступки, знаходячи індивідуальні, реальні та конструктивні рішення.

В АТ «Миколаївгаз» сподіваються, що до початку опалювального сезону питання укладення договорів на технічне обслуговування внутрішньобудинкових мереж буде вирішене.

Джерело: